Publié le 7 février 2024 Mis à jour le 7 février 2024

Paying attention to your "net-footprint": use and misuse of social media and mass media by healthcare professionals

Séminaire présenté par madame Sandra Tricas-Sauras

• MSc, MRes, PhD (University of Edinburgh)
Le séminaire sera précédé d’une vidéo introductive animée par les autres chercheurs impliqués dans le projet : Hildegart González-Luis, Ana Azurmendi, Paul Levett, Azucena Santillán et Richard Ricciardi

Healthcare professionals and academics are expected to adhere to a code of conduct when using social media or mass media. Where a concern is raised about an individual’s social media or mass media behavior, this has the potential to be examined against professional expectations of behaviors and may have implications for the individual’s fitness to practice. A recent example would be the massive participation of health professionals in social and mass media during the Covid-19 pandemic. We will use our recent research collaboration between the University of Navarra, George Washington University and ESP-ULB to highlight “grey” areas needing attention by professionals and to highlight the need for guidance and “net-etiquette” in order to avoid bad practice and subsequent sanctions.

Je m'inscris !

Inscription obligatoire le 18 février au plus tard
Des sandwiches et boissons seront servis aux participants en présentiel

Le séminaire est organisé en modalité présentielle. Pour ceux qui seraient dans l'impossibilité de venir à l'ESP, nous mettrons en place, si besoin, un système hybride. Le lien Teams sera envoyé, la veille du séminaire, aux personnes ayant formulé une demande par email  (doctorat.esp@ulb.be). Le séminaire sera également enregistré pour pouvoir être écouté ultérieurement sur notre site internet.

Date(s)
Le 22 février 2024

de 12h30 à 14h

Lieu(x)